2008年3月11日星期二

高鼻子 Big Nose

你这个鼻子
给我下去
一只凶恶的手来要变平我的脸
这是我妻子说的话而动的手
好像每一次我想跟她接吻
表现一些爱情
我白人血统的高级塔
就攻击她浮浅的微妙眼睛

她是中国来的神美女脸
而我是外来的野蛮高尖鼻
但是呢
谁动手?
谁温柔?

Make your nose
smaller!
An angry hand comes to flatten my face
These are my wife’s words and actions
Every time I want to kiss her
to express my love
my white person’s tower
invades her two delicately shallow eyes

She has the face of a Chinese goddess
and I have a foreigner’s barbarian nose
Yet, which one of us lifts a hand in anger
and which one is truly gentle?

没有评论: